23 Haziran 2008 Pazartesi

Başlarken

Neden İnsan Kaynakları?

Uzun zamandır aklımdaydı. Okunan, hedefleri olan, insanlarla paylaşımda, dahası etkileşimde bulunabileceğim bir blog oluşturmak. Nasıl oluşturulur, teknik özellikleri ne olmalıdır konuları beni aştığından bunları es geçtim. Ancak asıl soru ‘ne’ sorusuna karşılık gelecek içerik idi. Evet bir blog yapmaya niyetim vardı ama en doğru konu, sitenin içeriği ne olmalıydı?

DB fikir verdi. Neden İnsan Kaynakları hakkında yazmıyorsun sorusuyla. Mesleğin, severek yaptığın bir konu dedi. Haklıydı.

Yazmak da İK da bana hep zevk verdi. Her ikisine de tesadüfen başladığımı itiraf etmeliyim. Ancak şimdi iki sevdiğimi bir araya getiriyor ve İnsan Kaynakları alanında bir blog oluşturmaya başlıyorum.

Mandalina İK bir insan kaynakları bloğu. Mandalina İK'da insan kaynakları makaleleri, istatistikler, yöntem ve hesaplamaları konu alan yazıları, haberleri bulacaksınız. Ayrıca eğitim haberleri, eğitim duyuruları, araştırma sonuçlarına yer vermeye çalışacağım.

Neden Mandalina?

Bahçesinden evin kapısına kadar mandalina ağaçları olan bir Ege kasabasında yaşadım bir süre. Kardeşimle, ileride bir şirketimiz olursa adını mandalina koyarız diye düşünmüştük. Bir çocukluk hayali yani mandalina. Sevdiğim bir meyve olmasının ötesinde, eski anılarla anlam bulan bir sözcük.

Bu nedenle bu sitenin adı, uğraşısına çok fazla refere etmese de mandalina olacak.

Çok iddialı değilim. İşimden, gücümden zaman ve fırsat yarattığımda ilgilenebileceğim bu site ile. Ancak kafamda bazı amaçlar var. Bunları belirledim ve paylaşmak isterim.

İlkeler & Amaçlar

Mandalika İK ücretsiz olacak.

İnsan Kaynakları alanının doğru algılanması, bilinirliğinin artması, sevilmesi alanlarında okuyucularını etkilemeye çalışacak.

Yardımsever ve çözüm odaklı olacak.

Sıcak ve samimi olacak. Resmi dilden uzaklaşmaya, İK’nın ‘insan’ yönüne yaraşır doğallığa ulaşmaya çalışacak.

Mandalina İK Türkçe metinlerden oluşacak.

Paylaşıma açık olacak.

Boyundan büyük laflar etmeyecek, eğer haksız ise hatasını kabul edecek.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Mandalina tadındaki blogun hayırlı olsun:)
Güzel ve hızlı bir başlangıç yapmışsın bravo.
Her girişimde blogun yenilenmiş olması, ilerideki günlerde zevkle okıyabileceğimiz ve takibini yapacağımız güzel bir site haline geliceğine haber veriyor.

Ayrıca "ücretsiz" CV oluşturma hizmetin sayesinde de birçok kişinin iş hayatında bu blogdan faydalanabileceğini düşünüyorum. Tükiyede yapılan ilk İK blogu hayırlı olsun.

Tebrikler!

Adsız dedi ki...

İçerik çok kapsamlı olmuş. Bütün bunların hazırlanıp, derlenmesi ve de yayınlanması büyük bir özveri gerektiriyor kanımca. Umarım bolca faydalanılır bu siteden.
Takipçisi olmaya çalışacağız.
Teşekkürler.