26 Haziran 2008 Perşembe

İstifa Etmek


İstifa etme süreci de başvuru, özgeçmişin gönderilmesi, iş görüşmesi, işe giriş işlemlerinin tamamlanması kadar doğal bir durumdur. İstifa eden kişinin bir hain olarak görülmesi kadar, istifa edenin de bunu bir öç alma durumu gibi düşünmesi de yanlıştır. İlişkiler zedelenmeden, kapılar kapatılmadan yürütülmesi gereken bir süreçtir istifa.

İş görüşmeleri esnasında, iki taraf için de gerekli olan profesyonel yaklaşım istifa sürecinde de devam ettirilmelidir. İstifa eden personel, kararını kesinleştirdikten hemen sonra çalıştığı şirketin ilgili birimini / yöneticisini / patronunu haberdar etmelidir. İstifa gerekçelerini uygun bir dille anlattığı, yasal süreçlere tabi kalarak işten ayrılma süresini belirttiği, imzalı ve tarihli istifa mektubunu da zaman geçirmeden teslim etmelidir. İstifa mektubu mümkün olduğunca kısa ve öz, pozitif bir tutum içerisinde yazılmış olmalıdır. Şirkete, bağlı bulunan yöneticilere, beraber çalışılanlara edilecek bir teşekkür istifa sonrası profesyonel ilişkiler için uygun olur.

İstifa tek taraflı bir irade beyanı olup, kabul edilmemesi gibi bir durum söz konusu olmamakla beraber, çalışanı istifadan geri döndürmek için işverenlerin / yöneticilerin kimi zaman bu uygulamaya başvurdukları bir gerçektir.

Kişi nihai kararını vermiş ise yapacak bir şey yoktur. Burada yöneticiye düşen görev, bu sürecin nasıl böyle sonlandığı, şirket, diğer çalışanlar, iş süreçleri, olanaklar konusunda ‘keşke’ yapılsaydı denilen noktaların neler olduğu tespit edilmelidir. Çalışan neden başka bir şirkette çalışmayı tercih ediyor ya da daha kötüsü evde oturmayı dahi göze alabiliyor. Elbette yöneticiye düşen bir diğer görev de geride kalan personelin bu durumdan nasıl etkileneceğini tahmin ederek aksiyon almaktır. Ekibin morali nasıl etkilenecektir, yeni iş yoğunluğu nasıl dengelenecektir? Bunlar ivedilikle ele alınarak, planlanması gereken süreçlerdir.

Hiç yorum yok: